Keď robia dvaja to isté, nie je to to isté

Pred rokom 1989, teda viac ako 33 rokov dozadu, vládol na slovenskom trhu monopól. Teda každej oblasti podnikania kraľovala jedna firma - spravidla štátny podnik, ktorý riadil celý trh v danom segmente. Súkromné podnikanie bolo obmedzené. Potom neskôr, po nežnej revolúcii, nastal BOOM, trh sa otvoril a podniky spoznali čo je to KONKURENCIA.
ako sa odlisit od konkurencie

Alebo ako sa odlíšiť od konkurencie?

Pred rokom 1989, teda viac ako 33 rokov dozadu, vládol na slovenskom trhu monopól. Teda každej oblasti podnikania kraľovala jedna firma – spravidla štátny podnik, ktorý riadil celý trh v danom segmente. Súkromné podnikanie bolo obmedzené. Potom neskôr, po nežnej revolúcii, nastal BOOM, trh sa otvoril a podniky spoznali čo je to KONKURENCIA.

V dnešnej dobe, kedy je trh presýtený ponukou, vnímame konkurenciu predovšetkým v negatívnom význame. Je to skutočne tak? Je „konkurencia“ niekto, s kým musíme súperiť? Niekto, koho treba poraziť? Dovolím si tvrdiť, že nevyhnutne nie. Vysvetlím vám prečo.

Poďme sa spolu zamyslieť nad tým aké sú výhody konkurencie?

  • Pomáha trhu – rozširuje ponuku, robí ho pestrejším

  • Môže prispieť k zvyšovaniu kvality tovarov/služieb

  • Pre podnikateľov je nekonečným zdrojom inšpirácie

Ak sa na to pozriete z pohľadu spotrebiteľa, neboli by ste spokojní ak by ste si nemali z čoho vyberať. Zdravý trh potrebuje konkurenciu. A každý podnikateľ potrebuje inšpiráciu, alebo aby vo svojom biznise napredoval. A čo to teda pre vás znamená?

Ak chcete prežiť, musíte byť iný!

Vašou hlavnou úlohou „prežitia“ je poznať a sledovať konkurenciu. Ak chcete uspieť a napredovať v biznise, je prirodzené že sa budete učiť od „lepších“. Ale to neznamená, že ich skopírujete. Najdôležitejšou úlohou v podnikaní je urobiť niečo inak ako vaši konkurenti. Lebo ak ponúknete ten istý tovar/služby zákazníci, ktorí sa budú medzi vami rozhodovať si vyberú podľa ceny, alebo podľa toho, ktorú značku poznajú lepšie. Ale ak budete INÝ, súperenie sa nekoná, lebo máte pred svojimi konkurentmi náskok. Nemusíte nikoho zdolať alebo poraziť, stačí ak sa odlíšite.  

Načítajte si ešte dnes vašich konkurentov, porovnajte to s tým čo robíte.  Takto získate obraz o vašej konkurenčnej výhode, ktorá sa môže stať vašim hlavným predajným argumentom. Ak si s tým neviete rady, využite možnosť bezplatnej konzultácie. Vyplňte náš kontaktný formulár a my sa vám ozveme ohľadom termínu a času:

KONTAKT

Návrat hore